top of page

2017 Marielyst
2018 Dokkedal
2019 Vallø, Køge
2020 Gammelbro (CORONA træf)
2021 Nykøbing Falster City Camp
2022 Hejlsminde Camping

Børnetræf

Børnetræf 2018

Dokkedal camping beretning kommer fra arrangør gruppe vest.

TV 2 - Salto har lavet en flot serie campingpladsen i 8 afsnit der netop filmede i uge 29 i kan se eller gense dem her:

Nedestående afsnit er den dag vi kører motorcykel ringridning

Et lille link til hvordan det er gået Dokkedal efter vores besøg og ikke mindst udsendelsen campingpladsen

Børnetræf 2010

For det er ”der hvor man ikke bare skal passe sig selv”

Hvad består en god ferie af? For mig handler det om at finde frem til noget, hele familien kan være optaget af. Jeg vil gerne være sammen med venner og møde nye mennesker. Det ville være fint at se noget nyt. Tænk, hvis min interesse for motorcykler og musik også kunne blive tilfredsstillet, og så ville det da lige være prikken over i´et med lidt solskin. Alle disse ønsker fik jeg i fuldt mål opfyldt dette år til Børnemotorcykeltræf på Helnæs.

Der var igen i år mange gode aktiviteter for børnene. Det der bare skal være på programmet hvert år f.eks. skattejagt, diskotek og ringridning. Natløb er også en genganger, men i år blev mange hvis overrasket over de uhyggelige væsener, de mødte på ruten. ”Horrornights” fra Valdemars Slot kom uden beregning på besøg og gav børn og unge en på opleveren. De unge op til 25 år var som noget nyt i år budt med til natløb og diskotek, og de fik i år også deres helt egen aktivitet nemlig mc-orienteringsløb. Flere familier har nu været med til børnemotorcykeltræf i mange år og synes heldigvis ikke, der skal laves om på det, selv om børnene nu er blevet unge. Vi håber, de unge har lyst til at være med år efter år, og måske en dag dukke op med deres egne børn.

Vi var mange der mødtes. Mange der nød at mødes med gamle venner og bekendte, men vi mødte også familier, der ikke har været med før. Vi var i alt 486, der fik armbånd på.

Noget nyt fik vi også set. Det er min fornemmelse at mange for første gang så det naturskønne Helnæs. Ejgil, der ejer campingpladsen, viste os fyrtårnet, Rolf fra arrangørgruppen viste os Fynske Stifttidende i Odense, og vi var på en skøn fællestur til Danmarks største naturlegeplads nær Fåborg.

Ud over at nyde at køre på vores egne motorcykler fik vi ”store børn” også lov til at prøve en tur på to forskellige Triumph modeller, de mindre kunne til gengæld få lov til at lege med motorkræfter på ATV´er.

Professionelle musikere har vi ikke engageret på træffet, men det betyder ikke, at vi ikke havde hyggelige oplevelser med musik. Susie alias ”Squere Klair” holdt i år danseskolen åben med square dance på programmet. Anders og Munte hold liv i vores traditionsfulde fællessang, en af stjernestunderne var den skønne sommeraften på stranden, med glad børn og voksne, der sang i skøn forening.

Tusind tak til alle jer, der ikke bare passede jer selv. Til jer der tog del i den gode stemning, jer der gav en hånd med og til jer der gav en økonomisk håndsrækning. Vi er mange, der fik en ferie vi ikke vil bytte for noget. Det skulle da lige være et børnetræf 2011, som vi ved allerede er i støbeskeen.

_________________________________________________________________________________________

Børnetræf 2008

Arrangørgruppen havde lidt sommerfugle i maven de sidste dage op til træffet, de praktiske ting var overstået, kun vejrguderne havde vi ikke fået helt med over på vor side. Blæst og regn…. Det lød ildevarslende for et MC træf.

Stor var glæden da de første deltagere allerede ankom lørdag, og flere fulgte søndag og mandag, hvor der virkeligt kom liv i

MC Campen.

Vi havde satset og lavet arrangementer hele ugen, der var god deltagelse på trods af den lidt triste vejrudsigt.

Mandag var der en spændende tur til til flyvestation Skrydstrup hvor man så på både jagerfly og redningshelikoptere og derefter en rundtur i Haderslev.

Deltagerne fik et meget anderledes billede af den stille by, sikken en drabelig historie. Det var der ikke mange der havde forestillet sig.

Tirsdag var der sønderjysk kaffebord, hvor den søde tand blev fyldt godt op, alle deltagere i denne tur kom veltilfredse tilbage, dog var aktiviteten i køkkenet ikke så stor den aften, gad vide om der var nogen der var blevet godt mætte?

Aftenens pyjamas party var et tilløbs-stykke blandt de små, Trine & Pernille havde vel godt 70 børn samlet i teltet, hvor der blev råhygget med film og popcorn.

Onsdag havde vi lånt ikke mindre end 4 ATV’ere hos P. Lindberg i Vejen, et stort hit blandt børnene, specielt pigerne var vilde med den lille 4-hjuls buggy vi havde fået med.

Ikke mindre end 3 baner måtte Jesper designe for at vi kunne afvikle således alle fik en prøvetur eller 3, for at få plads nok lejede vi sammen med camping-pladsen lynhurtigt en nabomark, sådan der var plads til udfoldelserne.

At det var et hit blandt børnene og ikke mindst de lidt større børn mærkede vi da vi efter en times udsættelse måtte lukke ned for at kunne aflevere udstyret tilbage, specielt de lidt større børn, mente at det kunne vente.

Aftenens arrangement med bål på stranden hang i en tynd snor, vejrguderne truede med meget vand, men alligevel blev der fyret op under et bål, vejrguderne forbarmede sig og lod ligefrem solen skinne på de godt 100 deltagere, der hyggede sig med sang og skumfiduser.

Torsdag var den første ”officielle” træfdag, hvor konkurrencerne begyndte, hjælpere havde meldt til alle konkurrencerne, så det var bare at komme i gang.

Børnene gik traditionen tro op i det med liv og sjæl, natløbet blev lagt ud på stranden og strandvaskere kom til live, og nogen fik hjertet op i halsen.

Mens børnene var på natløb hyggede de voksne sig i teltet med fællessang.

Fredagens ringridning var et tilløbsstykke for de lokale og campingpladsens fastliggere, måske  lidt ambitiøst at lave ringridning i Sønderjylland, efter snakken lød det dog som  forløbet kunne godkendes!

Aftenens disko blev en succes, Jonas kunne fange både de små og de stores musiksmag, så der blev hygget igennem. Igen i år var det de store ”børn” der skulle snige sig ind, kun Kenn, der kom med is, slap ud uden at blive jaget ud!

Lørdagens store fællestur, der som de andre ture var arrangeret af MC Kaffepunch, gik rundt i det sønderjyske, hvor både forældre og børn hyggede sig under de velfortjente rast på turen.

På pladsen hyggede de tilbageværende sig bl.a. med den store lift Hertz kom med, en succes for de højdeglade, 60 m.

Hoptrup Frivillige Brandværn stillede op med 2 biler, og rekordforsøget kunne gå i gang, antal unger????, på en brandbil.

En succes brandmændene afsluttede med at lægge skum ud på en mark, til stor fornøjelse for børnene, der virkeligt gik til den.

Derefter trak vejrguderne virkeligt op til ballade, 10 mm på en halv time! Vi måtte udsætte, ja endda aflyse udendørs konkurrencer, mens hvad der kunne laves inde i teltet blev flyttet derind. Rekorderne blev registreret til MCTC Børnetræf rekordbogen, på grund af for mange mærkelige rekorder, kan man ikke selv registrere og dokumentere rekorderne. Men for kr. 5.000 sendte man gerne en kontrollant fra Rekordbogen.

De penge mente arrangørgruppen godt man kunne bruge på noget bedre! Så derfor er vor flittige webmaster ved at bygge en rekordbog op.

Fra arrangørgruppen skal der lyde et fantastisk stor tak til Randi & Jan fra Halk Camping og fastliggerne på pladsen for en fantastisk flot modtagelse.

En stor tak til deltagerne, I var med til at gøre træffet til en god oplevelse for alle.

En stor tak til arrangørgruppen 2007

Trods lovgivning og træf på toppen blev børnetræffet igen i år en succes. Ca 400 børn og voksne nød uge 29 på Nykøbing Falster City Camp til et træf, der osede af hygge for alle.

Det er første gang, at man prøvede at have aktiviteter allerede fra mandag, og jeg tror ikke det er sidste gang. Mere end hundrede havde trodset vejrudsigten og var landet allerede weekenden før, så da aktiviteterne og fællesturene startede, var der folk, som ville deltage.

Det blev til fællestur i middelaldercentret, i krokodille zoo og til ishuse og ind imellem kunne alle børn frit og gratis gå over i Nykøbing zoo så tit de ville hele ugen.

Torsdag aften var alle i zoo til fælles grill og intim rundvisning hos dyr og planter.   Det var i øvrigt herfra, at alle teenagerne skulle starte deres natløb. Et natløb med temaet ”horror”. Det blev et underholdende løb, hvis man skal bedømme det på skrigende som mørket skred frem.

Børnetræffets hovedattraktion, ringridningen, foregik fredag og i år var ringenes hul helt nede på kun 12 mm i diameter, men alligevel var der børn, som klarede det. Flot.

Lørdagens fællestur var arrangeret af Maribo MC klub, og hold da op for en tur, med masser af stop og underholdning og sågar en Hjem-IS bil, der skulle tømmes. Der skal fra arrangørgruppen lyde en kæmpe tak til Maribo MC for denne helt fantastiske tur.

Årets rekordforsøg var flest børn på en brandbil, en rekord børnetræffet har i forvejen i børnenes rekordbog, men i år måtte vi konstatere, at der ikke var nok børn på campen til at slå rekorden, for da alle børn var på, manglede vi stadig 16 børn i at slå rekorden, men vi skal nok komme igen.

Skattejagt, diskotek, atv kørset, rodeotyr, motorkast og en hel masse andet blev der selvfølgelig også tid til.

Lørdag aften var Galla aften med præmieuddeling, en sand gave regn til en masse af børnene, takket været vores sponsorer, tusind tak.

Arrangørgruppen for 2007 vil gerne benytte lejligheden her til at takke alle deltagere og sponsorer for en uge, vi oplevede var værd at arbejde for et helt år forud. Vi vil gerne takke for forståelsen når det "brændte" og for hjælpen når vi "trængte".

Den spæde start, og årene efter - fra 1992 til 2006.

En beretning af Alice Lindhof

I marts måned 1992 var jeg og den øvrige bestyrelse for MC Touring Club, Danmark ude og se på Nødager Camping på Djursland. Jeg var gravid med mit første barn, Jakob, og drømte allerede da om at lave et børnetræf, hvis vi købte pladsen.

Året efter i 1993 holdt vi så det første MCTC Børnetræf på klubbens egen campingplads, MC Touring Camp. Jeg havde en forhåbning om, at vi måske kunne samle omkring 20 børn, men der var 63 børn tilmeldt til snobrødsbagning, som var én af aktiviteterne. Ellers var der kun et par konkurrencer og en legestue med babylegetøj som eneste aktiviteter til træffet.

Legepladsen på MC Touring Camp bestod dengang af et gammelt træskib, som nok burde have været rykket ned, men der var kun det og et par gynger på pladsen, så vi måtte nøjes.

Året efter gik vi igang med at reparere og male det gamle fiskerskib, og udskrev en konkurrence for at finde et navn. Skibet kom i resten af sin levetid til hedde Sørøver Sally.

Det var faktisk allerede dengang en stor post at lave børnetræf, og efter det andet træf  i 1994 (1 måned før jeg fødte mit andet barn, Lisa) meldte 3 andre familier sig til at hjælpe: Gitte og Lars Sørensen fra Bornholm, Bente og John Pedersen fra Hjørring og Lisbeth og Henning Stieper fra Roskilde. Selvom disse udgjorde den første børnetræf-arrangørgruppe, så betyder det ikke, at der ikke var andre implicerede, for i alle årene både før og efter har mange velvillige deltagere gjort et kæmpearbejde med at få alting til at fungere.

De efterfølgende år udvidede vi børnetræffet med forskelligt: flere konkurrencer, underholdning af et Hatteteater, maden blev sat lidt mere i system, vi havde rengøringshold under træffet, vi fik lavet en helt ny legeplads på MC Touring Camp, lavede fællesture, og vi sprængte rammerne og måtte flytte ud på marken udenfor pladsen. Alligevel måtte vi efter 5 træf opgive at være på MC Touring Camp - der var ganske enkelt ikke plads mere.

I 1998 flyttede vi første gang udenfor vores egen campingplads. Det var et meget svært skridt at tage, men udenfor al diskussion nødvendig! Træffet kom derefter til at flytte lidt omkring. I 1998 var vi på Vonsild Camping ved Kolding, hvor vi udvidede træffet til en hel uge, og det blev mit sidste arrangement et par år. Derefter tog Karsten Lindberg over. Han lavede det i Vonsild igen i 1999, hvorefter det blev flyttet til Roskilde i 2000 for at imødekomme sjællændernes ønske om et "lokalt" træf. I 2001 holdt han så et kæmpebørnetræf  på Lilleådalens Camping i Haahr nord for Århus. Det blev en uge med masser af aktiviteter, konkurrencer, levende musik og underholdning, og deltagerantallet satte rekord med 287 børn og 315 voksne - en rekord som først blev slået i 2004. Karsten trængte derefter til en velfortjent pause i arrangørarbejdet efter flere års flot indsats. Derefter overtog jeg igen at stå for træffet i 2002. Jeg var klar over, at jeg måtte "skrue ned for blusset igen", da sådan et kæmpetræf ville blive for stor en mundfuld, selvom det viste sig at blive svært at udelukke nogen aktiviteter. Træffet blev igen holdt på Vonsild Camping, og var det 10. børnetræf i MC Touring Club. Det viste sig, at kun 3 familier havde deltaget i alle 10 træf: Mia og Kim Valbjørn, Helle og Gitte og Lisbeth og Henning Stieper og min dreng Jakob og jeg selv. Efter forståeligt pres blev træffet så i 2003 afholdt på Sjællands-siden igen, nemlig på Marielyst Ny Camping på Falster, hvor 551 personer deltog. Her var det fortrinsvis Susan og John Morsing og Thomas Adamsen der stod for at lave træffet.

I 2004 havde vi samlet en stor arrangørgruppe bestående af fortrinsvis "gamle" arrangører i forhåbning om at kunne skiftes til at lave træffet øst og vest for Storebælt. Vi flyttede igen træffet til en ny campingplads, nemlig Hampen Sø Camping i Midtjylland. Selvom vejret fra starten mildt sagt var os imod, endte vi med et rimeligt godt vejr og deltager-rekord på 334 børn og 352 voksne, ialt  686 deltagere!

Vi ved, at det kan være en fordel at drage nytte af hinandens erfaringer, og derfor er det bedst, når arrangørgruppens medlemmer kan "overlappe hinanden". Men desværre gik det ikke som oprindeligt tænkt, da flere i gruppen ønskede at holde en pause eller helt stoppe med at stå for noget til træffet. Jeg kan ikke takke dem nok både for deres indsats og deres hyggelige selskab i årenes løb!

Arrangørgruppen for 2005 består derfor fra starten kun af få personer. Dette for at give plads til nye arrangører, der har lyst til at være med og "suge til sig", så de kan lave de næste års træf. Men som det har fungeret helt fra den spæde start, er vi afhængige af, at nogle deltagere vil være med til at få træffet til at glide og gøre deres til at udfylde de rammer, vi prøver at skabe for børnetræffet. Tilbage er der så kun at ønske hinanden god arbejdslyst og god fornøjelse med de fremtidige MCTC Børnetræf.

Tanken om Børnetræffets endeligt var tæt på i vinteren 2005-06, hvor vi har stod uden arrangører til sommeren 2006. Af arbejdsmæssige og personlige grunde valgte jeg at stoppe som arrangør, og den beslutning stod jeg fast på, selvom det ikke ligefrem ville blive en let opgave at få nogen til at overtage arrangementet. Flere havde viljen, men livet kan sommetider spille kispus med os alle, og først hen i januar måned meldte Steen Pingel sig til at lave det sammen med Gitte Hansen på Bornholm. Jeg håber, at træffet må fortsætte i samme ånd: at træffet er for MC'ister, og at det er skruet sammen økonomisk, så alle skal have mulighed for at deltage. Jeg håber, at mange vil få mange gode timer med MCTC Børnetræffet fremover.